söndag 28 oktober 2007

zzzzzzzz.......


Gäässp....Hmmm känner ni gen er ? Man är segstartad som en gammal risig volvo duett med endast en förgasare på morgonkvisten. Morgonstund har guld i mun, det applicerar definitivt inte på doktorn ! För enligt forskningen så är jag en B-människa, kan detta vara möjligt tänker ni ? Jag ser mig själv som det närmaste stora A man kan komma. Men det är inte så illa som det låter. Alla har olika dygnsrytm och undertecknad är en utpräglad kvällsmänniska. Men tar samhället hänsyn till våra biologiska klockor, NEJ ! Begrepp som uppe med tuppen och morgonstund har guld i mun är ordspråk som premieras och klingar postivt i de flestas öron. Sjusovare upplevs tyvärr mer som något mindre positivt. Bara för att man sover längre på morgonen behöver det inte betyda att man är mindre produktiv. Men intoleransen i samhället gäller tyvärr även arbetstider.
Här i Svedala har vi Luther på ena axlen & Jante på den andra. Är inte det tillräckligt illa utan att det även måste inbegripa 9 to 5. Nej dokorn stödjer den bifogande länken som kommer sist här i bloggen. Ett mycket lovvärt initiativ. Ursprungligen en dansk ide, danskarna ligger före oss många gånger. Kanske beror det på närheten till kontinenten ? I alla fall upplever jag att de är mer liberala och toleranta inför nya ideér. Jag kan i alla fall skriva under på en sak, detta är sista & enda gången jag bloggar så tidigt och sen får den gode Luther säga vad han vill. John Blund det är min melodi så här dags...Sweet Dreams......

2 kommentarer:

Peter sa...

Ja, för fanden! Danskarna är ett väldigt sympatiskt folk. Fråga Scött.

Dr.Soda sa...

Hi..hi..Ja visst, moosegard rules !