måndag 19 november 2007

Det lackar mot jul.....

En högtid då mammon står för dörren & självmordsfrekvensen är som högst på året. Vi får la se om doktorn överlever även denna jul, men som tur är sammanfaller högtiden i år med en kongress på Nordpolen. Mannen på bilden " Baltazar " (fd. ordförande för nykterhet till sjöss ) skall presentera nya forskningsrön om allt ifrån skrumplevrar till nageltrång. Och när Balte håller i ordförandeklubban är det inte speciellt långt till " medicinskåpet ".Hmmm... Redan nu fylls mina lungor av den lena mäskdoften som florerade i vår igloo på det senaste konventet. Men ge inte tappt mina damer & herrar, för den tekniska utvecklingen har nu gått så långt att det inbegriper även bredband " on the northpole ". Jag kommer from den 1:a dec till och med nyårsafton att presentera min egen något förlängda julkalender. Just i skrivande stund håller jag på med research inför lucköppningarna, därav avsaknaden av sanningar från doktorn i denna eminenta blogg....Väl mött i decemberslasket !

till next time, simma lugnt.....

Inga kommentarer: