fredag 30 november 2007

Svenska Spel

Lagom till julbrådskan lanserar nu svenska spel ytterligare en spelform som bygger på det kända bomben konceptet som fallit så väl ut i de svenska stugorna. Den nya spelformen kallas redan nu i folkmun för H.B.B. Alltså handboll, basket & bandy ! Med andra ord: VÄTEBOMBEN
" nu smäller vi ännu högre ". Lars Gunnar Björklund kommenterar: Jag satt och lekte med minräknaren häromkvällen och blev förundrad över hur många nollor det kan vara i ett tal. Men helt plötsligt blev min gamla Casio överbelastad och exploderade helt sonika. Det var då jag kom på den briljanta ideén med vätbomben ( lars-gunnar planerar ev en uppföljare till midsommar, atombomben med bla snooker). Ja doktorn kan inte låta bli, spelberoende som man är, att delge alla " gamblers " out there mina tips inför helgens synnerliga intressanta omgång.

1. Plannja Basket - Sundsvall Dragons
- hmm.. en riktig luring denna match. Men efter en lång bussresa med alltför stillasittande norrländska basketspelare tror jag inte att sundsvall dragons mäktar mer än ca. 72-74 poäng.
Plannja brukar hålla sig över 80-strecket i 43% av matcherna så därför blir mitt tips detta:
Plannja : 80, 81, 82, 83, 85, 86, 87, 88, 89 ,90 , 92, 93, 100.
Sundsvall: 72, 73, 74.

2. Lugi - Guif
- Bottenmöte i elitserien i handboll. Det luktar oavgjort lång väg. 1-1. Men en skada på Guif:s kantspringare " Kenny Träck " oroar både mig & fansen. Så därför garderar jag upp med ytterligare ett mål för Lugi. Hemmaplan avgör ?
Lugi: 1,2
Guif: 1

3. Heros - Karlstad Göta
- Svenska cupen i bandy. Ännu en uppgjord match att vänta således, Heros vinner. Men frågan är ju denna gång hur mycket. Jag tror på en målrik match eftersom el-belysningen på Spånavallen är något dunkel pga av en konflikt med det lokala energibolaget Drivkraft. Heros klubbordförande " Lars "lyran " Lagerman manar till lugn och har köpt in pallar med värmeljus i fall mörkret & kylan gör sig gällande. Det kan bli rena hawai-bandyn så jag tror på minst tvåsiffrigt för nåt av lagen.
Heros : 10, 11, 12 ,13 , 14
Karlstad Göta : 7,8,9

Ja inlämningsvagiften för en-kronas alternativet blir..si så där : 23 789 riksdaler. Väl investerade pengar. Lycka Till....

Till next time, simma lugnt....



Inga kommentarer: