tisdag 29 januari 2008

Happy Meal med Goran....


Politik kan vara roligt av många anledningar och humor överlag är en associationsförmåga, att sätta saker in i ett annat sammanhang än vad de ursprungligen hör hemma. Detta gjorde min gode vän ( black page 3 ) med bravur på burger king i söndags. Jag skrattade så att tårarna rann längs nedför mina rödrosiga kinder. Visst vi hade beblandat oss med gräddan av borlänges jet-set på " the lilly of the valley ", zappas låt " valley girls " får en ny innebörd efter att ha inmundigat dessa galanta damer. Men nå väl...Resonemanget var i alla fall att Götets starke man, Göran Johansson, ville sätta fokus på de rätta frågorna och har börjat lobba för att få Jan Akermann ( ex.Focus ) till Sveriges framsida, nämligen till fesivalen som går av stapeln samma helg som Hultsfred. På bred göteborgska och sin skarpa retorik trogen överygade Pjotr för några sekunder mig att äntligen får vi se Akermann i Svedala. Att undertecknad fick ett sånt glädjerus av denna synnerligen skarpa imitation kan vi nog till viss del tillskriva bakfyllan och mina humoristiska preferenser. Men detta tar inte fokus från min gode väns prestation ! Nu är det bara en sak som återstår och det gäller en annan Johansson, nämligen Thomas på Ema Telestar. Boka Akermann till Götet NU !

till next time , simma lugnt....

2 kommentarer:

Peter sa...

Kul att ens humor uppskattas av någon...

Dr.Soda sa...

Det är många med doktorn !