torsdag 17 juli 2008

Sista dagen på kuren

Ja på den tionde dagen var jag en fri man, det hade jag förhoppning om att skriva. Kände en lättnad på trycket i går afton, men nu är det på öronfronten intet nytt. Men eftersom det var en liten förbättring igår kväll så hoppas jag att det är en tendens till att öronlocket släpper fullständigt under helgen. För övrigt så tycker jag att det känns rätt meningslöst att skriva om sitt sjukdomstillstånd. Jag som läsare tycker det är fullständigt ointressant att ta del av andras åkommor , vare sig det gäller psykiska eller fysiska. Nej kanske nån opponerar sig, det blir ju mer personligt då, bullshit ! De här " personliga bloggarna " blir snarare tvärtom väldigt opersonliga, en paradox i hästväg. Det finns så många som ventilerar sin ångest på bloggen och skulle man ta bort signaturerna så skulle ingen känna igen den andra. Den ena är den andra lik, det är bara layoten & typsnittet som skiljer patienterna åt. Det är inget som undertecknad vill läsa så därför undviker jag att skriva om dylikt, men eftersom jag börjat med en lite blänkare ang min öroninflammation så måste jag slutföra det. Det blir ju tämligen värdelöst annars. Men mina få rader går ju knappast att jämföra med spaltmeterna av bloggar om " angsten ". Ja..ja..11 52 drar Dr.Soda på semester till storstan & hälsar på mina musikerkolleger Scött & J-E.
Om jag återkommer med en bränna skall jag låta vara osagt, men några minnesluckor rikare kan jag garantera...

Simma lugnt...

Inga kommentarer: