måndag 14 juli 2008

Även en läkare kan bli sjuk, Dr.Krall !!


Precis hemkommen från sjukhuset där jag fick nöjet att träffa Borlänges svar på Dr.Krall ! Istället för fettvad, som är Kralls universalmedicin, föreslog denne doktor att jag skulle hålla för näsvingarna & tryckutjämna smärtan. Ahh..att jag min dumbom inte tänk på det, är huvudet dumt får kroppen lida. Minst en gång var 15:e minut var att föredra enligt farbror doktorn. Jag tänkte säga åt nöten att ser jag ut som en fem-åring eller ? Då kan man väl avbryta penicillinkuren också då och hänge sig fullt ut åt tryckutjämningens ädla konst. Ja till att börja med så hade han inte läst min korta journal och det spelar väl ingen större roll, det är ju knappast cancer vi snackar om. Jag sa att det var ingen större förbättring trots att jag tuggat kåvepenin i 6 dagar. Finns det ingen möjlighet att få ett andrahandspreparat exemelvis ceafdroxil eftersom det är andra sjukveckan och jag skulle ha börjat min semester vid dags dato. Då säger idioten :
Jaha ! Du är bara här för att få ett läkarintyg....Ehhh ?? Min förra läkare sa att jag skulle återkomma idag om det inte var någon större förbättring ( man kanske rentav vill bli frisk också ) samt att mitt tillstånd sätter stopp för mina semesteraktiviteter. Därför vill jag ha ett läkarintyg att bifoga till min abetsgivare. Då fortsätter idioten i den vita rocken. Hur många % kan du arbeta ? Han var både döv och imbecill på samma gång. Jag nämnde igen att min semester börjar i dag, skall endast ta ut 7 dagar sommar. Motvillig var bara förnamnet, han hade ingen större lust att skriva ut nåt intyg. Vad skall du göra på semestern då, frågade han ? Har ju ingen betydelse sa jag, jag vill vara frisk när jag är ledig från jobbet. Det är därför det kallas semester, annars heter det sjukskrivning. Har ingen lust att tillbringa min lediga tid med nedsatt hörsel, tryck i örat, lös mage & klåda arslet !! Tycker du detta är bra tillfälle att exempelvis åka bort sa jag till dr.krall ? Inget svar, bara en sur blick tillbaks. Ponera att just du läsare ringer till din kompis och frågar hur denne mår. Du får till svar att denne är lös i magen, öronvärk, klåda osv...PERFEKT, säger du ! Jag har en biljett över till Mallis ! Nu draar vii ! Efter många om och men fick jag ett läkarintyg på 4 dagar, tills kuren är slut. Hoppas till gud att man är bra på fredag, annars kanske man blir tvungen att träffa idioten igen. Jag tröstar mig med Moosegards ord från Riket : Även en läkare kan bli sjuk....

Inga kommentarer: