onsdag 20 augusti 2008

Fenomenet heminredning..

Ett bloggfenomen som växt sig allt starkare på senare tid är : Heminredning, ja alla har vi våra böjelser. Roade mig med att söka på Google bilder ang inredning...600 000 träffar ! Det torde väl ändå vara ett ganska så könsbetingat område, i min manliga bekantskapskrets finns inte en enda själ som är intresserad av heminredning, den enda redning som faller de på läppen är när såsen skall redas med vetemjöl & konjak. Nej men vänta nu....Alla de manliga attributen då säger ni, varför räknas inte de som heminredning. Nu slår doktorn ett slag för manlig heminredning !

Ja..ja..kollade upp på google bilder på typiska manliga dekorationer i hemmet, hmm inte mycket träffar här inte.
- Hårdrocksaffischer, sketna 4 träffar..
- Fotbollströjor , 430 träffar.
- Barskåp, äntligen lite bättre resultat : 12 700 hits
- Bastu, rikligt med träffar..

Men en god vän & en usel tippare till mig sköt mina fördomar tillfälligt i sank. Han figurerade i Aftonbladets söndagsbilaga ang just heminredning. Fast skall sanningen fram så är det hans bättre hälft som står för ideerna. Snyggt, ljust & stilrent i Vita Villan i Hytting, en förort till Åselby. Roligt ändå när människor engagerar sig i nåt. Vissa lägger ner timmar på att blogga, fota ang div inköp av armatur, prydnadssaker, linnen, kuddar, tavlor, klockor osv. Passionerade människor skall man ej förakta. Mäns heminredning sträcker sig oftast till mer funktionella grejer, gärna associerat med sport & sprit. The best of both worlds. Ett barskåp är inte bara snyggt på väggen, det innehåller ju även alkohol som kan förgylla vardagen för många. En designad plasma TV visar ju även sport och kan dessutom kombineras med brynja & folköl vid div sportevenemang. Sen tillkommer en bonus om det är spelbara matcher på svenska spel. Min egen heminredning sträcker sig inte längre än att jag dammar av och i viss mån har planer på att flytta min wolveshalsduk till en annan av hemmets fyra väggar. Skulle nu någon i min kära läsekrets vara sugen på lite riktig heminredning så kika in på denna ambitiösa blogg..
http://www.lantlivilagenhet.blogspot.com/

Om ni väljer att läsa vidare här så blir det till allas fasa inte mer inlägg om inredning, snarare mer Wine, women & song..Kanske skall man döpa om sin blogg till " kroglivilagenhet "..
Over and out from Dr.Soda..

2 kommentarer:

Peter sa...

Har du tagit bort Tull-inlägget? Blev det för kontroversiellt?

Dr.Soda sa...

he..he..Ja visst,det blev för kommersiellt ! Roligt dock att nån komenterar bloggen, fast då skall det till att man stryker ett inlägg..ha..ha. Tull-effekten blev för mycket för gamla soda..Nu skall mina musikinlägg endast avhandla obskyr tjeckisk progg från Böhmen, annars får det vara !!