tisdag 24 februari 2009

En liten lägesrapport från Aselby...

Ja undertecknad har ej haft nån större blogg-inspiration på sistone, som jag förvarnade om senast så är det musiken som tar kraft och energi. Hade fint besök igår afton, the black page hade letat sig upp till Dalom och doktorn var inte sen att uttnyttja hans kapacitet. Han fick bli den andra gästen på mina hemmainspelningar. Instrumentet ifråga blev bas, till vardags spelar karln gura men han har bra timing så han är lika bekväm med basen som doktorn är med rektoskopet. Han avslutade på topp med ett mycket smakfullt bassolo ! Hats off to the black page.

För övrigt så är min tipskompanjon ute i spåret på halvvasan. Vasaloppet erbjuder en tjänst där man kan följa sina nära & kära, vilka stationer som avverkats samt kilometertid. Var in alldeles nyss och kikade. Resultaten sken med sin frånvaro, inte en endaste uppgift. Han har nog brutit...både revben och skenben. Jag håller herrskapet uppdaterade under dagens lopp för alla som vill följa Benny ( H.C ) Andersen i spåret....Fast han sitter nog i bilen på vägen hem, med laggarna på taket, precis som den amatör han är....

2 kommentarer:

Peter sa...

"...han är lika bekväm med basen som doktorn är med rektoskopet."

Det där, det var fint sagt det!
Nöjet var för övrigt helt på min sida.

/Peter (a.k.a. The Black Page)

Dr.Soda sa...

Ja fast nu är ju nöjet på denna websida, beskadroppar.blogspot.com
Det blev fint tyckte jag. Kanske skall ha kvar en kanal slide granä i bakgrunden till ditt solo.Det kan funka. För övrigt så har jag arrat om " soldier of fortune ". Den blev riktigt fin och den blir nog helt akustisk. Nu är jag uppe i 11 stycken bitar. Det får räcka tycker doktorn. Rock on !