tisdag 3 augusti 2010

En kväll på akuten...

Låter nästan som en filmtitel av Bröderna Marx , men tyvärr så kul var det ej. Jag & min bror åkte med min gamla mamma till Falu Lassarett i går afton. En till blodpropp , ren gallimatias kom flödade ur munnen. Jag var både läkare, min döde bror ja..nästan tom Napelon. Ja i alla fall blev vi bra bemötta och fick äntligen göra en Magnetröntgen ( MRI ) på mamma. Hon ligger kvar under observation jag skall hämta hon senare i dag. Hon var ledsen när vi lämnade hon på sjuksalen, hon ville bara hem , inget fel på hon minsann. Uscch det kändes tungt att gå därifrån , men samtidigt bra att hon är i goda händer. Kände en sköterska på avdelningen, Lotta , väldigt omtäksam och trevlig. Hoppas det kan komma något gott ur detta , tack vare hjärnscanningen kanske man få en diagnos och få reda på vad som är vajsing. Simma lugnt...

p.s ringde alldeles nyss in till sjukhuset , ingen hemgång för mamma idag. Hon skall bli förflyttad till en annan avdelning för ytterligare utredning. Enligt vad sköterskan så är hon medveten om att hon är på sjukhus i alla fall , men vilket år det är hade hon ingen aning om. Det känns bra att de tar saken på allvar. Hon har aldrig legat inne på sjukhus i hela sitt liv ( förutom när hon kläckte ur sig sina fyra söner ) men nu får hon valuta för sina skattepengar. Det är på tiden...d.s

1 kommentar:

Lilla Blå sa...

Käre vän.