måndag 11 oktober 2010

Det 500:e inlägget...

Blir endast några korta rader som avhandlar epilepsi , förmaksflimmer , kortidsboende & infasning. Tydligen så har min mamma förutom struma, demens & hypertoni även nu epilepsi & förmaksflimmer. Men jag ser det faktiskt positivt, epilespin kan förklara förvirringstillstånden som innan tillskrivits endast demens något som jag ställt mig frågande till. Symptomen har inte riktigt stämt med diagnosen och mycket riktigt så var det även något annat som var vajsing. Hälsade på hon i tisdags , kraftigt påverkad av medicinerna. Vandrade runt som en zoombie , kände inte igen mycket av gamla mamma. I fredags gjorde jag ett nytt besök och då var hon lite piggare , fast mitt telefonnummer minns hon ej. Nu skall jag in till sjukhuset , hon skall slussas till ett kortidsboende i här i Borlänge. Vill åka med för hon är säkert orolig att hon skall sättas in på ett hem för gott , men så skall ej bli fallet så länge jag får bestämma. Förhoppningsvis så kan hon åka hem till sitt i slutet på veckan om inte hon har blivit sämre nu.

Ja för övrigt så går jag in i fas-3 i morgon men gudskelov på ett drägligt ställe , hade turen att träffa på en anordnare som jag känner lite sen förut. En mycket skärpt & trevlig karl som var snäll nog och förbarmade sig över doktorn och min situtaion...

Over and out...

Inga kommentarer: