måndag 25 februari 2008

Cele(Bert) besök på jobbet...


Ja igår fick jag & min kollega Björn Tyvik celebert besök minsann, hipp som happ dyker utrikeskorrespondenten från SVT, Bert " Moskva " Sundström upp ! I sällskap av vad jag antar var fru & barn ville han kika på sin gamla skola och naturligtvis gick vi hans önskemål till mötes.
Vid tiden för studierna bodde han på " böösgatan " och han gick ut 1975. Han verkade genuint intresserad av verksamheten och gav ett mycket sympatiskt intryck. Om han hade varit ensam så hade vi erbjudit Bert en kaffe med tilltugg. Det hade varit intressant att få en inblick i hans jobb som politisk reporter i SVT:s tjänst. Han har nog varit med om ett & annat kan jag tänka mig, både i Moskva som Washington. Vid dagsläget har han varit fast stationerad i Stockholm i två år. Undrar vem som kommer på besök i dag månne, K-G Bergström ?
Till next time, simma lugnt....

3 kommentarer:

Peter sa...

Kul! Min mamma jobbade ihop med Berts mamma Gerd.

/Peter

Dr.Soda sa...

Ja där ser man, på nordbanken då antar doktorn...
Rock on !

Peter sa...

Ja, men under Götabankstiden.