måndag 11 februari 2008

Eau de vie....



Ja detta inlägg var ursprungligen tänkt att förmedla tidernas bästa schlager, sommaren som aldrig säger nej, men så blev det icke. Men den ena halvan av duon Malta säger inte nej han heller ! Dryckesvanorna i vår ungdom hade väl lite mer att önska. De var liksom målet som var det viktiga, att resan dit kunde göras mer behaglig var tämligen ointressant. Ett tidigt minne för mig ang detta var när en god vän till mig, som skall få förbli anonym, svepte en " halv böj " i två drag. Han tyckte inte om vare sig öl eller vin, idag däremot är han rena finsmakaren. Nåja...hans medicin för att råda bot på problemet var att svepa en kvarting i två omgångar. Först ena hälften, rent ur flaskan, sen lite läsk som balsam på såren. Sen väntade han typ 15-20 min innan han skred till verket och fulbordade bedriften. Ytterligare en kvart senare stod serotoninhalten i topp, " roligt hade börjat komma "...Ja här är det clabbe som försöker nå drömmarnas mål...

http://www.youtube.com/watch?v=2boSWFsfZFc

Till next time, simma lugnt....

2 kommentarer:

Peter sa...

Hmmm...jag kan väl erkänna här att sveparen, det är jag.

Dr.Soda sa...

He.he...Det är bra att du kommer ut ur garderoben. Äntligen får bloggvärlden veta vem " sveparen " är !
Long live the sweeper...