måndag 12 maj 2008

Doktorn avslöjar..


Steven Spielberg skall ju som bekant ta sig an vår käre vän Tintin i filmväg. Inspelningen drar i gång till hösten. Men vilket album skall filmas ? Jag utesluter definitivt att spielberg själv totar i hop en story. Jag var precis inne på IMDB och enligt rykten så blir det " plan 714 till sydney ". Helt enkelt pga att ( som det ordagrannt står att läsa ) Dr.Krospell skall medverka. Ja det tilltalar ju undertecknad. Fram för mer doktorer ! Och Dr.Krollspell har ordning på sitt apotek ! Eric Stoltz får äran att poträttera vår kära läkarkollega, hans livs roll med andra ord. Rödtoppen Stoltz får mycket att leva upp till, sanna mina ord. . Men kapten Haddock & jag är lite oroliga, vilka skall spela Carreidas, Rastapopolous & kapten Allan ? Ja kanske blir det John Rhys Davies som den koleriske Rastapopolous ? Trodde för övrigt att han var påtänkt i rollen som kapten Haddock, men det blev Andy Serkis ( Gollum ) som snodde den godbiten. Men varför inte Philip Seymour Hoffman som Rastapopolous, det vore nåt det ! Carreidas lite svårare, men sätt John Malkovich på en fet diet i nån månad så klarar han biffen. Sen av bara farten slänger Spielberg in Peter Stormare som kapten Allan. Då får vi se om han klarar av att osäkra sin lilla annanas.
Over and out from Dr.Soda..

3 kommentarer:

Peter sa...

Carreidas kräver sin skådis...rollen kräver ju en hel del. Kanske en karaktärsskådisveteran som Gene Hackman? Eller varför inte Dustin Hoffman?
Charles Dance i rollen som den strikte brittiske hjälpredan till Carreidas...har glömt namnet...

/scött

Dr.Soda sa...

Hmm, inga dåliga förslag på karaktär Carreidas. Men vad jag hört skall Gene Hackman lägga vantarna på hyllan.Men Dustin eller Pacino kanske. Men som Carreidas hjälpreda, Spalding. Ett lockrent förslag : Charles Dance, rena dubbelgångaren till Spalding. Lysande scött, börja lobba för Charles nu !!

Kim sa...

Du har glömt kntrl.blogspot bland dina favoriter, annars tycker jag att du bjuder på fantastiskt underhållande och bra inlägg. För Övrigt röstar jag på Dustin Hoffman.