torsdag 1 maj 2008

Here among the cats...


Hey there pussycats ! Katt eller hundmäniska, ja svaret är tämligen enkelt. En katt är självständig & en hund är dum nog att låta sig dresseras. Att det finns många charmiga & vackra damer som har katt är väl knappast någon nyhet. Detta påstående bekräftades ytterligare en gång när dalälvskatten ( Sverak ) hade utställning på Borlänge marknad för nån vecka sedan. Vissa av ägarna är som mig allergisk mot katt, men det hindrar inte dem. Dedikation eller dumhet, ja det överlåter jag till er, min kära läsekrets , att bedöma. Jag själv skulle gärna ha katt, men pga av min allergi och bostad så står jag över det. Jag har förmånen att kunna hälsa på " Lisen ", en trappa upp. Hon är ordförande i Sverak Åselby. En mycket tillgiven & intelligent dam. Visste ni förresten att Ian Gillan också är kattälskare.Hans musikförlag heter Pussy Music.
En sann djurvän Mr.Gillan. Kika gärna in på länken nedan...
Mvh Cat Stevens ( vikarie för Dr.Soda )

Inga kommentarer: