tisdag 3 november 2009

Filmtips..

En fantasieggande saga passar perfekt när höstmörkret kryper på. Coraline & spegelns hemlighet av regissören Henry Selick är långt ifrån nåt Disney gulle-gull och eller nån pixar-variant, med skämt både för vuxna & kidsen. En " stop-motion animation " rulle som bäst kanske beskrivs som en blandning av David Lynch á la Twin Peaks möter Alice i Underlandet.
Väldigt annorlunda och en fröjd för ögat. Det blir toppbetyg mina damer & herrrar..Fem stetoskop av fem möjliga !

4 kommentarer:

Peter sa...

Jag parafraserar åter Sigma som en gång sade ungefär: "Den SKA jag se!".

Dr.Soda sa...

He..he..Jag tänkte innan jag tog del av kommentaren, det är säkert scöttan med just frasen : Den ska jag se ! Den är förresten från 11 år i fall du skall se den med Olivia & Clara. Den kan säkert upplevas som lite skrämmande av vissa i den åldern.

Peter sa...

Olivia kan se den. Hon är luttrad. Hon har sett David Warner som ond butler i Titanic. Vad kan skrämmas mer än det?

Dr.Soda sa...

He..he..David Warner som ondsint butler. Olivia har skådat ondskan i vitögat och hans namn var David...David Warner !