torsdag 5 november 2009

Klart till drabbning...

Äntligen dags att släppa jämlikheten för en sekund och trä på sig stereotypkostymen. Nätbrynjan är struken inför giganternas möte i kvalet till superettan, Qviding - Brage kl 1900 någonstans i krokarna kring Götet i afton dans. Äntligen får man utlopp för sina basala känslor, Domarjäävel !! Vi tackar Gud för fotbollen och Lennart " Dr.Kral " Andersson för en mycket fin genomförd säsong. Nu manar jag alla soffhulliganer att ladda upp med chips & kalasmust och kolla in matchen via Svenska Spels webbsändning, kolla länken nedan. Kolle & Ada får la se upp..Ett stycke svenskt stål signerat Böölänge, SSAB, kommer på besök. Go Brage !!
https://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=8#pinfo=146

5 kommentarer:

Peter sa...

Nu är ju undertecknad knappast känd för att vara någon idrottskonnässör men "Dr Kral" som benämning på Lennart Johansson?

Å andra blev t.o.m. jag nästan lite berörd av att Brage går upp i Superettan. Det innebär att Soda får komma på besök och beskåda Brage vs. Djurgården på Råsunda framöver!

Dr.Soda sa...

He..he..Dina fotbollskunskaper överraskar mer än du tror. Och då tänker jag ej på att Dr.Kral är Lennart Johansson. Utan doktorn i detta fall är Brages tränare Lennart " Kral " Andersson.

Precis du & jag & j-e går på Råsunda och kikar på Brageee !! Det intressanta i sammanhanget är dock att du redan dömt ut Djurgården. De ligger visserligen under i kvalmatchen mot Assyriska med 2-0. Men de kan vända på steken om lördag. Men det finns visst fog för dina farhågor. Hammarby är däremot redan klara för superettan. Vi möts på ståplats..Brageeee ä lagä !!

Peter sa...

Jaha, där ser man! Är Hammarby redan klara för Superettan? Då blir det Söderstadion! Passar ju utmärkt för både mig och JE. Vi tar tvärbanan till Globen, går på 5min. från undertecknad.

J-E sa...

Visst! Låter nästan t.o.m. strået vassare än Brommapojkarna - IK Brage på Kristinebergs IP. Det enda som stör mig är att Brage isåfall inte blir det grönvita laget. Är det verkligen så att Brage måste vika sig mot Bajen pga bortaplan o släppa det grönvita? Är rädd för att jag kommer att jubla på fel ställe. Serik forever!

Dr.Soda sa...

He..he..Jubla på fel ställe. Finns ju uppenbar risk för detta. Det sitter ju i ryggmärgen att skråla på när de grönvita målar. Vi får hoppas på att Djurgår´n åker ner i seriesystemet. Då kommer jublet ej att fastna i halsen.