torsdag 20 november 2008

Nu har de rensat upp !!

Häxriket alltså, det känns ju bra tycker den alternative Dr.Soda. Det har tydligen funnits oseriösa häxor i verksamheten..ha..ha..En bättre defintion på ordet paradox får man leta efter. Läs denna godbit till artikel, blir ju ännu roligare på engelska. Vet ej om jag skall tillskriva humorn till " the top witch " eller översättaren. http://www.thelocal.se/15760/20081118/

Skall Arbetsförmedlingen, med våra surt förvävade skattepengar, tillåta dylik mumbo-jumbo i platsannonserna ? Finns det ingen akademiker med självrespekt inom AF som vågar sätta ner foten. Harmlöst kanske vissa säger, en kul grej kanske Ian Wachtmeister skulle ha sagt. Visst, alla blir saliga på sitt och den som vill slänga bort sina stålar på häxor från Blåkulla, be my guest !
Men tamefan det skall tametusan ej vara med hjälp av staten. Snart har vi väl intelligent design i skolbänken också, homeopati vägg i vägg med kirurgen. Om jag vore arbetsförmedlare och läste denna länk nedan., skulle jag skämmas ögonen ur mig. We have cleaned the house, uttalar sig the top witch. Tyvärr kan jag ej säga det samma om Arbetsförmedlingen...
http://www.haxriket.se/index.php?option=com_content&task=view&id=243&Itemid=96

AGERA NU, annars bussar jag Christer Sturemark på er !


2 kommentarer:

Peter sa...

Ring Sturmark. Nu kommer dessutom en lågkonjunktur och det innebär högkonjuntur för aurababblande newagepersoner. Det är ju roligt att man ska ha kunskaper i exorcism för att komma ifråga som häxa. Är det exorcism alá Sydow som efterfrågas? "I cast thee out!"

Dr.Soda sa...

He..he.Exorcism alá Sydow. Måste vara minst en fil-mag i dessa sammanhang. Ja visst, korrelationen lågkonjuktur kontra mer mumbo-jumbo stämmer ju tyvärr. Aschberg hade nån grej om ett fruntimmer ( kommunalråd i Borås ) som hade seanser. Snart ser vi Anders Borg med kristallkulan i Tv:n, Maude Olofsson tar fram tarotkorten ang infrastrukturen. Liberalismen står högt i kurs, individen måste själv få välja vad den vill tro på...Jag tror på nära döden upplevelser säger Reinfeldt efter den senaste SIFO-mätningen..