fredag 28 november 2008

Se upp !!

Ja nu kan det vara slut på de glada minerna...Lönehelg är för många synonymt med lite prassel vid sidan om. Men nu gäller det att vara vaksam och ha korpgluggarna öppna. Allas vår Fadde Darwich ( uttalas ej som det engelska fotbollslaget Norwich ) gjorde igår reklam för GPS-sändare i Debatt. Syftet var att det skall underlätta för föräldrarna att ha koll på sina barn. Men säg den produkt som ej kan missbrukas. Många med mig fasar för sin " bättre hälft ". Medans du sitter i tv-soffan med din fläsk & potatis smyger din svartsjuka, kontrollerande partner ut i hallen och syr i en GPS-sändare i finkavajen. Du kanske redan anat oråd eftersom hon spelat in dagens dubbel från i går samt inhandlat ett par Bishops Finger som skall akompanjera sidfläsket. Men godtrogen och naiv som du är tillskriver du det till hennes emaptiska sida. Sen när du fäller den klassiska fredagskommentaren omkring halv-tio snåret : Döö..jag gå över te Rune en sväng, vi skä skruva lite i garagä, det kan bli sent. Sitt int uppe och vänt på mig..
- Ja visst min sockergris, hälsa Rune så gott..

Hmm..Då om något borde vi väl ana oråd, men reptilhjärnan befinner sig redan någon annanstans. Hmm lönhelg på Liljan...oj..oj...När du sent omsider, efter älskog & sprit, tyst smyger in nyckeln i dörren är det kört !

- Vad har du varit !!
- Ehh..Hos Rune, det vet dö ju...
Hon drar in dig i datarummet och där ser du en röd prick på skärmen. Du är omtöcknad och förstår ej stundens allvar.
- Titta här !
- Jaa..en röd prick där ja.., har lasermannen varit här he..he..
- Bor Rune på Tjärna Ängar ! Bor Rune på Klöverstigen !! BOOR RUNE PÅ LILJAN !!

Be careful out there.......

5 kommentarer:

Hagbacken sa...

hallå där...så det blir ett besök på liljan för dig i mon???

Dr.Soda sa...

Halloj ! Ja det lutar åt det, vi skall bada tunna i afton och senare ut på lokal. De andra har pratat om hela huset, men jag tror att det blir Liljan för min del. Hoppas vi syns, i så fall skall jag bjuda fröken på päronkonjak & en massa komplimanger " ler "..

Peter sa...

Sockergris?

Anonym sa...

l?se hele blog, pretty good

Dr.Soda sa...

Kul att ni uppskattar bloggen, det värmer i vintermörkret...Rock on !