måndag 1 december 2008

Ynkan Rules...

Ja lite smått & gott från helgens begivenheter. Fredagskvällen tillbringades på Gylle Wärdshus med Sky High. Jag & professor Kindström hade laddat upp i hemmiljö med en liveinspelning från Rackis med Sky Hög. Sättningen med Marcus, Lindvall & Wibärj. Vi anlände till festlokalen omkring 10-snåret men blev tagna på sängen, fullsatt ?! Som tur var hade Yngström vänligheten att skriva upp oss på gästlistan, tack Clas !! Fullt med trevlig folk, Åman, Häggbert, Lööfen, T.Larsson, Bornström ,Pierre, Hempo och Zigne blodog. Kika in på hans sida för fina bilder, bla ett på Åhman & Dr.Soda i egen hög person !

Appropå Yngström, Vissa musiker som hållit på sen sundsvall brann börjar lätt gå på rutin. Men det applicerar knappast på Clas, efter alla dessa år på div scener runt om i världen så brinner det fortfarande i Fendern tom fast han spelar med ryggskott ! Ett speciellt tack till den vackra & mycket charmiga donnan ( det fanns faktiskt en Z ) som jag fick nöjet att ha en kort men mycket trevlig pratstund med efter att ha " påtvingat " hon konjak.

Lördagskvällen fortsatte i festens tecken, Lars Linnteg hade det stora nöjet att bjuda mig & en gammal arbetskamrat på tunnbad. En stjärnklar himmel med utsikt över älven, man kände sig som Hugh Hefner. Senare på kvällen besökte vi Borlänges Cafe-Opera, Lilicon Valley. Där hade jag bla nöjet att få växla några ord med bloggaren & inredningsexperten Linda. Dr.Soda hade spenderbyxorna på så även hon fick avnjuta lite Cognac. Jag var tom uppe på dansglovet med annan dam ! Det händer inte ofta att man ser Dr.Soda dra en sula på parketten. Två gånger per decenium kanske. Om vi skall tillskriva dansen till alkoholen eller kvinnan i fråga skall jag låta vara osagt. Sammanfattningsvis en mycket trevlig helg...
Till next time, simma lugnt..

Inga kommentarer: