lördag 20 december 2008

När jag mötte Patrick..



Henry Travers ! Den rockande " canucken " med andra ord. Lika bra att fortsätta på kändisspåret när jag redan " outat " mig med the voice of Led Zeppelin. Kanske kan jag bli en " blondibella " för avdankade hippies ? Pat Travers är en av mina första musikaliska kärlekar och det beror inte bara på att vi bär samma namn, Patrick. Jag hade i alla fall turen att få se PT på S2 i min hemstad. Tyvärr var det med annat projekt som Pat hade ihop med Carmen Appice, därav så blev det endast två låtar från Travers soloskivor, Crash & Burn och covern Boom, Boom out go the lights. Men att höra Crash & Burn live gav mig mer än gåshud. Hans pipa var i god form och gitarrspelet var kanon.
Fick en kort pratstund med legenden, fick svar på ett spörsmål ang hans inspelning av Beethovens femma, inte direkt hans vanliga typ av repertoar. Nåväl han satt i bilen och hörde gamle " roll over Beethovens 5:a " och tänkte att det kan vara ett bra ett stycke för övning på guran. Och det slutade med en inspelning som jag i årsk 8 spelade upp för min klass på musiklektionen, de enda som uppskattade låten var undertecknad vår lärare Calle. Jag gav också beröm till basisten, T.M Stevens för hans medverkan på Steve Vais skiva : Sex & Religion. Han verkade uppriktigt glad och förvånad över att jag kände till plattan. Jag replikerade : Man gillar ju Zappa, Mr.Stevens sken upp som en sol. Alltid en bra social dörröppnare, Zappa. Funkar lika bra på Liljan varje gång....IRONI !!
Ja ni som har turen att ha spotify, uttnyttja möjligheten att få en best-of med Mr.Travers himself, signerad Dr.Soda...He´s here to kick your ass..Pat Travers Band !!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem tusan är Patrick, jag har då aldrig ens hört talas om karl´n. Var jag inte född då?
"Blondinbella"

P.s har ju färgat om förra julen:-)

Dr.Soda sa...

Pat Travers Band, han är tyvärr lite bortglömd i musikhistorien. Ja precis du är ju mörk i håret nuförtiden, betyder det att du ej blir vald till Lucia längre då " ler "...