tisdag 2 december 2008

Hegels efterträdare...

Julens anti-tes ! En ung Dr.soda i egen låg person. Din prozac mot all julhysteri. Här kan alla vara med, gammal som ung, kvinna som man, moderat som miljöpartist. Låt oss tillsammans jobba & lobba för införandet av en ny högtid. Med mycket mys & mycket värme och betydligt mer röda dagar. Inga tomtar " inte ens på loftet ", Lucian får enkel biljett till sydligare breddgrader...Varför denna cynism tänker ni ? Tja man är en produkt av sin uppväxt och mina julaftonsminnen höll en gång på att manifistera sig i en jullåt ! Santa´s drunk again, tror den gick i D-moll ? You get the picture...

Ang julmusiken så förstår jag ej varför inte den musik man njuter av till vardags går lika bra till Jul ? Deep Purple, Frank Zappa, Jan Johansson. De går lika bra till Jul som till Påsk. En som varit smart nog att ej sjunga om jul är Kjell Höglund. Han sjöng i stället 30 verser om påsken. Kreativt och originellt. Den klockar in på typ 28 min så det är julafton varje påsk för Kjell när stimpengarna dyker upp på kontot.

Avslutningsvis så har jag jag bytt ut lite i länklistan. Otroligt vilken energi dessa bloggar lägger ner på skrivande och fotande. Passion på två olika sätt. Om ni tänder på inredning så kika in på lindasvitalantliv. Även traditionellt julmys förekommer, men jag tycker det är helt i sin ordning eftersom hon har barn. Bara för att mina jular var botten, så är det ju bra att andra får trevligare. Om ni vill skratta er harmynta eller läsa välformulerade inlägg om bla nedrustningen i välfärdssamhället. Kika då in på Mia Javerling. En bloggare som skriver att hon skall spela på sin egen begravning ! Ja då förtjänar man minst sagt en länk. Ja det blev ju rena Ladies Night i slutändan detta.
Over and out from din allmänläkare i cyberrymden- Dr. Soda

Inga kommentarer: