måndag 1 december 2008

Mammons musik...




Det är härligt med julen för då passar de på att dra in en extra hacka på alla julmissbrukare. De spekulaltiva julastren lyser upp som stora björn på stjärnhimlen. Många godbitar under granen i år. Vem vill inte ha en swinging christmas ? Då skall man nog införskaffa plattan med Michael med den photshop redigerade mulen. Men kan inte titeln lätt feltolkas ? Swingers är väl sådana som brukar hänge sig åt partnerbyten. Vad säger de i dubbelmoralens förlovade hemland om det..hmm. Kanske bättre att satsa på en lite mer hemvävd högtid i år. De tre vise damerna : Zanna, Zonja & sist men defintivt inte bäst Zhirley. Ordentligt påpälsade är de i alla fall, inget lättklätt & utmanande. Men varför fick inte Zanna nån liten söt jycke för, är hon allergisk månne ? Nja kanske bättre att lägga de surt förvärvade slantarna på en mer symfonisk jul. Köper man Charlotte Perrellis cd får man både ögongodis & örongodis på samma gång. Man kan se hon på trailers i en Tv nära dig när hon är iförd en stlilig stass som antagligen är den bakomsittandes symfoniorkesterns enda tröst när de blir tvungna att spela julörhängen som med största säkerhet står dem upp i halsen likt julgröt. Men detta räcker inte för Doktorn, jag vill ha meer av Julen !! Därför satsar jag på två goa gubbar från götet som har den goda smaken att bränna av Miles Davis räkor i introt på detta mästerverk..Från Dr.Soda till er alla GOd JUL !
http://se.youtube.com/watch?v=t51qifBDbTU

5 kommentarer:

http://miajaverling.blogg.se sa...

Jag är nästan bara nästan allergisk mot all form av julmusikproduktion, ´jag har tvångslyssnat under många år hos svärmor.
Det finns någon låt jag gillar och det är Anders F Rönnbloms "Det är inte snön som faller" Den är guld och mumma i mina punköron.

http://miajaverling.blogg.se sa...

Som du såg skulle jag göra ett bloggkonto och fick själklart adressen som namn överst.
Här ska det inte bli rätt inte.../Mia

Dr.Soda sa...

Vad härligt att man inte sitter ensam i båten ang aversionen mot dessa julskivor. Nu skall vi upp på barrikaderna ! Tillsammans hjälps vi åt...Ja Rönnbloms låt är ju rätt fin, måste ju vara en av få julbitar som är värda namnet. Appropå körandet på Humanizer, Tina Pedersen var väl din sidekick på inspelningen ?

http://miajaverling.blogg.se sa...

Bra julmusik växer absolut inte i granar eller andra trän. På barrikaderna va det...:-)
Jodå visst var det jag och Tina som kidnappades en natt för att åka till Trollstudion i Falun. Dagen efter kl6.00 skulle sonen ha luciatåg på dagis. Hade jag haft en skinktermometer i baken hade den inte visat gradantal utan den hade blinkat plommon. Slut som ett plommon.
Inte heller blev vi omnämnda på konvolutet, men vi hade jäkligt roligt. Det blir fint att vifta med skivan uppe på Åkershem, du kanske kommer dit du med:-)
Ps.jag har verkligen grejat med lösenord och användarnamn så jag tror inte jag hittar in i kommentarer igen

Dr.Soda sa...

He.he..en skinktermometer i baken när endast tomten var vaken. Åkershem kommer ej att vara sig likt när vår generation tågar in. Då blir det slut på Christer Sjögren & fiolgnissel. Tyvärr jag & datorer är ingen bra kombination. Att jag fått ned denna blogg själv är fortfarande en gåta för mig.Så dilemmat med ditt lösenord & användarnamn övergår tyvärr det lilla förstånd jag har. Jag vet att zigne också hade problem med det förut. Men han pröva på nytt nån vecka senare och då funka det bättre. Ha de la bra..