söndag 28 december 2008

Här bloggar man om Ernst-Hugo....


Och vips lite senare så får doktorn reda på att det skall visas en dokumentär om vår käre Ernst på burken ikväll. Ja det är bra att SVT tar intryck & lärdom av beskadroppar och äntligen tar bladet från munnen och visar nåt om vår ikon. Jag tycker tyvärr han fått stått i skymundan länge nog. När Monica Zetterlund gick hädan var inte SVT sena att sända ett hyllningsprogram på stört. Det finns även några andra nationalhelgon där samma procedur har upprepat sig. Men Mr.Danskjävel har varit död & begraven i 10 år nu. Det är tametusan på tiden, men bättre sent än aldrig. Nu skall pöbeln där ute i Tv-sofforna få ta del av lite svensk plutonium ! Ratta in TV-2, kl 20 00 för dokumentären. Och på nyårsaftonen smäller det ännu högre, en klassisk tv-version av pjäsen VD. En härlig studie i mänsklig förnedring. Ernst-Hugo gör ett hembesök hos en av sina anställda ( helena bergström ). Han vill bla att hon skall bjuda på lite trivsam dans och lockar med den ena tusenlappen efter den andra. Han spelar även skendöd för att få sympati när vinden vänt emot honom. Till Vd:ns stora förtret dyker Johan Rabeus upp som stirrig knarkare, på jakt efter " marre, marre, marre, marre... Glöm grevinnan & betjänten, sälj raketerna och häll ut den billiga champisen. Fira nyår med Ernst-Hugo, kl 1630 TV 2, så det så !!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv var jag "tvungen" att missa Ernst-H, det gick inte hem hos 12 åringen i familjen han skulle syna annat. Jag får hoppas att det går en repris så jag kan spela in det.
Om vi inte hörs innan önskar jag dej ett Gott Nytt år.

Dr.Soda sa...

Ja gott nytt år på dig själv ! Sin van trogen har jag jag en förkylning på gång lagom till det nya året, en av få traditioner jag lyckats uppehålla. Dok var bra, går i repris nu på söndag, den 4 jan. Kl 14 40 tv 2.