tisdag 30 december 2008

Även en läkare kan bli sjuk..

Ja det verkar vara dags igen då..nyårsförkylningen står för dörren. Vill minnas att jag varit förkyld tre av de fyra senaste nyårsaftnarna. Men ta ta i trä, kanske kan man mota olle i grind och klara sig någorlunda. Vilar en stund från bloggen. Dagens ros delas ut till Micko Winrot som tillsammans med Naturally High bjöd på kvällens höjdpunkt i söndags på blg-bandens firmafest. I en egenhändigt komponerad låt vred han ur guran likt många hemmafruar vrider ur disktrasan. Låten påminde mer om proggarna Gentle Giant än Borlänges sedvanliga blues & boogie som ibland lätt kan övderdoseras. Skönt med lite omväxling. Alltid lika trevligt på Borlänge bandens firmafest, bara ett problem ! Kvällen tar slut alldeles för fort. Simma lugnt så länge, så hörs vi nästa år. Rock on !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är doktorn piggare nu när nyårsaftonskvällen sakta smyger sej på?
Eller är det ullstrumpor och näsdroppar som gäller?
Gott nytt år..

Skriv gärna till mej när det händer något med bra musik i Blge. Jag lyckas nästan missa allt och säjer alltid efteråt:"Justjävlar också."

Dr.Soda sa...

Gu kväll ! Ja än så länge så håller jag bacilluskerna stången. Inte värre än i går, så jag är nöjd. Är snart på väg hem till en kompis & hans tjej. De har nöjet att få njuta av mitt sällskap till bords. Aj då du missade blg-bandens firmafest. Jag skall hålla dig uppdaterad i fall det dyker upp nåt trevligt i musikväg. Det är tyvärr sällan nuförtiden. Men på måndag ( blg-wärdshus ) spelar ynkan, häggbert, åman i nån konstellation. Gott nytt år..