fredag 6 juni 2008

The burning of my ashes...



Gudagens mitt herrskap, jag tänkte bara säga att ryktena om min förestående död är betydligt överdrivna...I och med detta har jag gjort min gamla svensklärare glad ! Jag har nämligen fångat läsarna , det som så fint kallas In media Res. Citatet ovan användes av en svensk förf som pekades ut som skaparen till "Bo Balderssons" alster. Dagens ämne är kärt för doktorn och citatet om min förestående död är knappast överdrivna. Vi skall ju alla ta på oss träfracken och ställa oss i givvakt inför St.Per eller Lou. Men gemene man förtränger detta obestridliga faktum in i sista andetaget. Doktorns medicin är ju att döden gör oss mera levande, varför inte använda den visheten att vi alla skall den vägen vandra. När det gäller relationer med familj, partners, vänner skjuter vi upp vi upp saker som legat & gnagt i det inre i åratal. Våra val , handlingar , beslut skjuts upp pga av att de är jobbiga, hmm jag tar det senare. Sen är det försent....

Men vad skriver den där doktorn nu för nåt ? Han brukar ju vara så skojfrisk, skall detta bli ännu en ångestspalt i bloggdjungeln, knappast ! Just därför att det gäller att bli tjenis med liemanen och agera därefter. Man har sett död & en massa elände överlag sen unga år, och det vore väl för jävla illa om man inte lärt sig nåt av detta. I morgon kanske man inte sitter här vid burken, men ja det finns inget på tapeten jag har osagt till de som jag lärt känna i mitt 41-åriga liv. Det känns livsbejakande om något, paradoxalt men sant ! Visst kommer jag att ångra saker som jag aldrig gjort, mål som jag ej haft ork, tid eller självförtroende att fullfölja. Men inte när det gäller mina nära relationer, där har man städat upp för länge sedan. Ja vi avslutar med lite tips ang text på gravsten & musik till begravningar.

Burn med Deep Purple : För hårdrockaren som föredrar kremering framför krossad kista.

You keep on moving ( Deep Purple ) : För hårdrockaren som tror på reinkarnation.

Let sleeping dogs lie med MSG : För hustrumisshandlaren som vill hamna " six feet under "..

Blinded by the light med Manfred Mann´s Earth Band : Pop-symf för den kristne...

Ang text på gravsten : http://www.recept.nu/ för den döende gastronomen

http://www.nasa.com/ för den döende amatörastronomen

http://www.watertouch.net/ för astronomen som genomskådat månbluffen..

Eller om du kommer från Enviken kanske dessa rader passar bra : Öl byggde denna kropp, men Fonus byggde stenen..

För den med " obsessive compulsive disorder " : Slog jag av plattorna på spisen ??

Ja listan kan göras lång , med div musik & text. Undvik bara de uppenbara fällorna att använda det kanadensiska bandet STYX (standard formulär 1 A ), bättre då satsa på Triumph som gör sin debut imörrn på Sweden Rock. Dr.Soda håller tömmarna...Rock on !

Inga kommentarer: