måndag 2 juni 2008

onda aningar...

Ja runt om i Svedala håller de sista finjusteringarna på att göras, brynjorna skall tvättas och strykas inför den kommande fotbollsfesten som tar vid nu om lördag. Men dr.soda har helt ovetenskapligt " onda aningar " inför evenemanget. Lagerbäck har beviljat två hemresor under EM till spelarna, för att de skall träffa fruar & barn. Guus Hidink, Rysslands hårdföre coach beviljar inga hemresor utan kör två träningspass varje dag med manskapet. Hmm vilket upplägg som är bäst visar sig ju inte förrän efteråt. Men ang Sveriges upplägg så får det mig osökt att tänka på VM-fiaskot 90, 1-2 , 1-2 , 1-2. Olle Nordin bjöd ner fruar till italien och media visade glatt upp bilder när spelarna frotterade sig med mat & dryck och sina "soccer-wives ". Att det tog fokus från uppgiften är ju tämligen självskrivet. Jag tycker att under denna korta tid skall ovidkommande element hållas borta. Gruppen skall svetsas samman med endast ett mål för ögonen. Doktorn håller upp ett varningens finger för detta tillvägagångsätt och hoppas innerligt att jag har fel. Ang VM 90 så tog det nästan en vecka innan man kom över Costa Rica förlusten. Jag blev så frustrerad att jag började skriva en funk låt, som gick under arbetsnamnet " put out the shoes " , ang praktfiaskot. Den blev aldrig klar. Det tog helt enkelt för mycket energi och idag är doktorn en äldre & mycket visare herre och engagemanget ligger på en mycket mer rimlig nivå. Ja det skall bli skoj att skåda di svenske i tv-rutan. En bedrift att ha tagit sig till de fem senaste EM & VM slutspelen, det kan ingen ta ifrån Lagerbäck & mannarna !

Inga kommentarer: