torsdag 29 januari 2009

Dalatrafik storsatsar...


Detta inlägg tillägnas buss-experten Kung Sune. Ja Dalatrafik går bättre & bättre dag för dag. I dagarna togs beslutet att satsa på de nya snabbare USB-Bussarna. USB-Ultra Sound Buss. De gamla klagomålen att bussarna ej kommer på utsatt klockslag kommer att vara ett minne blott. Klockfrekvensen i de nya monstren ligger ca på 3000 mhz, mycket tack vare SATA-motorerna. Nisse, busspilot vid Dalatrafik, har provkört. En svärsmorsdröm att köra. Jag kollade varvtalet på motorn, 10 000 Rpm ! Jag trampade pellen i botten förbi Bro-kiosken höromkvällen. Det small till rejält, jag trodde att topplockspackningen hade gått, senare visade det sig att det var en ljudbang, jag hade passerat Mach 1 ! De nya USB-Bussarna är även mer miljövänliga, släpper endast ut 200-Pin koldioxid. Även mer utrymme åt passagerarna, vi har fördubblat antalet expansionsplatser. Något som alla barnfamiljer borde uppskatta. En annan finess med den nya skapelsen är att den även kan drivas med el. Skulle man råka ut för soppatorsk switchar jag bara om till Lithium-batteriet säger den glada gamängen Nisse vid Dalatrafik.....

2 kommentarer:

Peter sa...

Fan, vad du bloggar. Har Cubase kraschat för gott?

Dr.Soda sa...

He..he..nej ingen krasch, ta i trä ! Ja det har blivit för mycket bloggeri, fick lite inspiration när man blivit så påläst i dataträsket. Slår en signal i helgen, några enkla kommandon som måste in i sodas hjärna. Rock on !