tisdag 20 januari 2009

Lite mer sparsamt med bloggandet i framtiden..

Ja doktorn har blivit med både Cubase & Ez-drummer. Nu har musiken fått stå tillbaks länge nog. Ett aber bara, man är en novis på datorer och inspelningsteknik så det blir mycket " trial & error ". La ner lite trummor, ERROR direkt ! Låter nada när jag skall spela upp det. Då blev doktorn sur & kinkig. Måste försöka bättra på mitt tålamod när det gäller de tekniska prylarna. Människor har man tålamod med, har straffat sig tidigare pga av att jag haft alldeles för mycket av den varan bla när det gäller kjolstyg. Förhoppningsvis kanske det kan spilla över lite till inspelningsproceduren i stället. Ja..jag ville bara informera min kära läsekrets att bloggandet blir lite mera sparsamt framöver. Måste lägga krutet på musiken just nu. För musik bygger man av glädje, av glädje har de byggt Cubase...

Simma lugnt så länge...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingenting i dag heller...
Den där Doktorn har då fullt upp, om det är med kjoltyg eller musik vet man icke. ¨ågot är i görningen.
Här ¨år man ge sej till tåls...*S*

Dr.Soda sa...

He..he..något är i görningen. Ja tyvärr lyser tygen med sin frånvaro men musiken frodas här i Åselby. Skall skriva ett kort inlägg nu, men framöver så blir det nog endast nåt enstaka inlägg per månad. Musiken har tagit över, du vet ju själv hur kul det är. Jag bloggar mest för att hålla min gamla skrumpna hjärna i gång. Bloggen är liksom ingen ventil för doktorn, det är däremot musiken !
Rock on...