torsdag 28 maj 2009

Öppna din dörr & säg att du vill ha mig här...

The girl next door, Hugh Hefners favorit i valrörelsen. Sossarnas snyggaste trumfkort, Veronica Palms reklamfilm kan lättast sammanfattas med Tommy Nilssons episka rader..
http://www.youtube.com/watch?v=058M7dQT07w&feature=PlayList&p=2B024E2BCE95F6FF&index=0&playnext=1

Men ni kvinnliga politiker är bara ute efter en sak, min röst ! Se mig som den jag är i stället. Jag är inte bara en väljare, jag är faktiskt en man också. Med drömmar, förhoppningar, längtan efter tvåsamhet och närhet. Ömhet och kärlek. Ett hus på landet, fru & barn och katt som skall heta Sixten samt en studio i källaren. Men så fort som min röst har fångats upp går Veronica till nästa hus. Men det är klart när sängkamraten heter Fredrik Reinfeldt så kanske man inte skall ha för stora förhoppningar. Men så fort som Veronica säger NEJ till Lissabon-fördraget så skall Dr.Soda ta emot Veronicas invit med öppna armar och en massa kramizar....

Svar till : mysiga hemmakvällar i höstmörkret med vitt vin & räkor på menyn..

4 kommentarer:

Peter sa...

Doktorn är som vassast när han är politisk! Hoppas på en rejäl bevakning här inför EU-valet.

Dr.Soda sa...

Man tackar ! Du är ju den som är den politiskt initierade av oss, så när berömmet kommer från herrn värmer det extra mycket.

Fyra inlägg på en dag, helt slut i hjärnbarken efteråt. Blev riktigt nöjd med inläggen själv, satir & politiker kanske är min grej. Det är öppet mål hela tiden för en beteendevetare. De går i fallgropar hela tiden, de skulle behöva en spin doctor & reklamare som Dr.Soda.

Fick en idé att göra Reinfeld i movie maker komplett med funkbas. Fillipa skulle vara sur över matpriserna och inkomst. Reinfeld blir svartsjuk och säger:
- Du kanske skulle ha varit ihop med Bo Lundgren då istället...
Under tiden så smiter grannen Gunnar Hökmark in till ljudet av en skrattmaskin och dricker yougurt..He..he..skitdåligt !

Peter sa...

Hehe...det låter ju helt otroligt. Grejen är ju att basljudet i Seinfeld kommer från en...yes, you guessed it...Korg M1!

/Scött

Dr.Soda sa...

M1 = Gösta Bohman
Har vår humor någonsin varit så intern ?