tisdag 22 september 2009

Den notoriske felparkeraren..

Ja det är en av Åselbys ökända profiler. Karln har gett mig & min goda granne, Kung Sune , mycket huvudbry & nöje de senaste åren. Han har haft för vana att parkera sin automobil alldeles utanför ingången till vår port. Detta trots att tio meter bort finns det tomma parkeringsrutor som bara skriker, Parkera hos mig !

Det roliga är att detta har pågått i kanske två-tre år. Och p-böterna har ej lyst med sin frånvaro. Mannen som är av utländskt påbrå kanske har svårt med det svenska språket, vad vet jag ? Det jag vet är att människan sprider sina boter runt om i " the neighbourhood ". När jag gick ut med lite sopor förra året så låg det en p-bot på självaste soptunnnan, alltså inte i utan på. Tyckte det var lustigt. Mina grannar alldeles bredvid berättade att de vid ett flertal tillfällen sett karln helt sonika bara avlägsnat lappen från bilrutan och placerat dem på soptunnan. Ja efter div böter så har nu en bättre och dyrare bil införskaffats. En annan dag skulle jag gå till min skräpmatsleverantör precis runt hörnet. Sin vana trogen står den felparkerade kärran utanför pärleporten igen, med p-bot på rutan. Efter 10 min kommer jag tillbaks, bilen är borta men boten ligger på en taggbuske bredvid brottsplatsen.

Sagt & gjort , jag tog böterna och smög upp till Kung Sune ovanpå mig. Han fick en liten överraskning i brevlådan....he...he. Men betalt kvitteras som Åse Nesse brukar säga. Dagen därpå återfanns boten på min pakethållare till min tramptalja. Jag var inte sämre än att jag skickade vidare boten till Hyttings f.d tipskung Mr.Andersen. 20 meter in på privat mark blev han delgiven böter, felparkering på sin egen gård ! Vid första anblick tänkte han . Va faan
...Sen kollade han regnumret och anade ugglor i mossen. Efter ett tag la han ihop ett plus två = Dr.Soda med andra ord. Ibland kan det vara riktigt roande med p-böter minsann. Undrar om kronofogden tycker detsamma om den nonchalanta gärningsmannen ??

4 kommentarer:

Peter sa...

Tramptalja...hehehe...

Dr.Soda sa...

Ett uttryck som gamle J-E brukar använda sig av..

JE sa...

Courtesy av ingen mindre än the one and only late great Karn!

Dr.Soda sa...

Helt rätt av dig J-E ! Vi skall ge credit till Karln. Rock on Mojjängen, where ever you are...