fredag 4 september 2009

Det spanska hotellet...

Vad pysslar ll Doctore med en regnig dag som denna må tro ? Jo sitter och spelar in lite muzak. Vissa av mina polare som hört mina senaste alster tycker att det låter som filmmusik. Jag tycker iofs mycket i den genren är ren & skär dynga, men det finns guldkorn även där. Stefan Nilsson är en vädigt produktiv herre inom det gebitet. Blandar högt & lågt, men vissa av kompositionerna är faktiskt riktigt bra, melankoliska, minimalistiska, repetetiva pianosnuttar med lite oväntade harmonier.

Ja sagt & gjort..Håller på med en låt, utan trumkomp, och försöker tänka filmiskt. Har aldrig gjort nån låt medvetet som skulle kunna tänka sig att passa på stora duken. Låten är tillägnad alla de damer jag stött på genom åren, deras bagage har vägt tungt kan vi säga utan berätta för mycket. Titeln som passar så bra in i sammanhanget fiskade jag upp från en intervju med den engelska skalden & poeten David Coverdale ( för övrigt även en hejare på hexameter ). Kommer att bli en perfekt allegori under titeln " The Spanish Hotel". Så här skriver David.
- It looked good from the outside, but the foundations were a bit shaky...

Trevlig helg & simma lugnt...

Inga kommentarer: