söndag 16 september 2007

Den sängliggande doktorn ?


Jo tyvärr, trots att doktorn är av svensk härkomst, så finns det en uppenbar risk att doktorn blir förpassad till sänghalmen den kommande veckan. Det finns väl inget som är så hemskt som när en doktor blir sjuk ! Den sjuke doktorn, den största paradoxen av alla ! Kan en läkare verkligen bli sjuk i allmänhet och förkyld i synnerhet ? Med all den kunskap jag bestitter om allehanda virus & bakterier torde det väl vara en omöjlighet ? Men världen är bra orättvis, jag som stått på barrikaderna och varit en förkämpe mot div. åkommor som portvinstå till " restless legs ", varför skall jag drabbas ? Det är synd om doktorn..snyft...

Men kanske kan mina kära läkarkolleger rädda mig från sjukskrvning den följande veckan ? Den som har lever får se...Här kommer i alla fall deras ordinationer :

Dr. Krall : Fettvad & Antabus ( hmmm jag är allergisk mot antabus, mår av någon outgrundlig anledning väldigt dåligt när jag tar det..)
Dr. Mueller : Rekomenderar sin standard " treatment ", behandling B.
Dr. Spock : menar att undertecknad saknar sjukdomsinsikt ang hypokondrin ( from nu är dr. spock struken från julkortslistan ! )
Dr. Snuggels förordar mängder av mörk choklad, med det centralstimulerande medlet " fenyletymin" som plåster på såren.
Dr.Glas : Föreslår följande " nine gin & tonics a day keeps the physician away ".

Ja tyvärr får den inledande debattartikeln om de fem vackraste riksdagsledamöterna anstå så länge tills dokorn känner sig någorlunda kurant.

Till next time, simma lugnt...

Inga kommentarer: