torsdag 13 september 2007

Fråga Doktorn....

Ja nu har alla bloggare chansen att få svar på all okunskap som präglat era liv så här långt. Doktorn ställer sig till förfogande, naturligtvis mot betalning, och kommer med ojämna mellanrum att ge prov på sina tvärvetenskapliga kunskaper i allt i från biokemi- psykoterapi. Allt detta " for your benefit " under rubriken " fråga doktorn ". Och innan jag ens annonserat min frågespalt är min mailbox full ! Jag kan säga redan nu att det är inte alla förunnat att få svar från en auktoritet som mig, och jag förväntar mig respekt och underkastelse ! Något som verkar ha gått denna neandertalare totalt förbi !

Frithof ( Fisk ) från Fellingsbro skriver dessa rader : - Hmm...Är du verkligen en doktor ? Jag tycker att din blogg verkar konstig på nå vis, men när jag ändå har dig på tråden kanske du kan säga vilket preventivmedel du rekomenderar ?

- Min käre Frithof, jag känner mig nödbedd att andvända det spanska kraftordet " CARAMBA "
Några enkla regler, man tilltalar mig " doktorn " eller i undantagsfall ni. Du skriver du, precis som om vi vore på kompisbasis. Jag föreslår att du läser Margareta Ribbings " Vett & netikett " till nästa gång ! Och hur understår DU dig att ifrågasätta " oraklet från Åselby ". Det gör man inte ostraffat, för den som lägger näsan i blöt åker ofta på en stöt ! Men ödmjuk som doktorn är skall jag gå dig till mötes. Min doktorsgrad är lika väl underbyggd & godkänd som Sven-Otto Littorins examen i företagsekonomi och min doktorshatt är lika verklig och har samma cylinderform som Refat El Sayeds !
Enough said...Ang din fråga om preventivmetod har jag bara följande att tillägga. För att citera min gode vän Ulf Lundell: En inställd spelning är också en spelning. Följdaktligen blir metoden " coitus interruptus ", för ett coitus interruptus är också ett coitus !
Till next time, simma lugnt...

Inga kommentarer: