torsdag 27 september 2007

No 4


Cecilia Wikström ( fd präst ) nu mer folkpartist. Trots att doktorn är ateist så skulle jag inte ha nåt emot att höra " Mendehlson " i sällskap med Cecilia ! Man hoppas att hon är " liberal " nog att uppskatta " polygami "....osv osv...
FOTNOT: Den 18 juni 2008. Jag tvingas backa från mitt raljerande och ironiserande ang Cecilia, har därför strukit vissa rader från mitt ursprungliga inlägg. Därav raderna osv, osv.. Fröken Wikström är en av fem från alliansen som idag röstar NEJ till propositionen ang FRA:s massavlyssning. Dr.Soda skäms faktiskt lite så här i efterhand men är samtidigt glad att det finns sådant civilkurage & mod att gå emot partipiskan och ta ställning till sakfrågan i sig. All heder åt Cecilia som lindrar mitt politikerförakt avsevärt pga av hennes beslut. Hon kommer alltid vara NO 1 för mig och är ett bra bevis på att skönhet & intelligens är en dödlig kombination för amors pilar. Det ena utesluter inte det andra, Cecilia är undantaget som bekräftar regeln...


Inga kommentarer: