fredag 28 augusti 2009

Minnen från lekis..


För tretton år sen jobbade jag på lekis en sväng, kul som tusan eftersom jag har barnasinnet i behåll. Fick tillfälle att spela upp teaterapan i mig, alla dialekter skånska, norrländska, växjömål, norrlandsmål, karlstadsmål uppskattades. Även Tårtan på Dvd fick hurrarop, utom för en som tyckte det var konstigt att det inte var färg, han gick ut direkt..he..he.
Idag träffade jag på en tjej från denna tid, Emily. Hon är stor idag ( 19-20 år ? ) och läser till brandman. Den emily jag minns var liten och späd med glasögon, ont i magen då och då. En gång hade hon samlat myror i en liten tändsticksask, en hette Bert sa hon. He..he..Vid ett annat tillfälle fick jag läsa Alfons Åberg för hon i soffan när hon var ledsen. Jag fick möjligheten att vara lite extraföräldrer och ge det jag inte fick själv under min uppväxt. Omtanke, respekt, trygghet.
Idag sprang jag in i Emily utanför en lunchrestaurang, jag kände knappt igen hon . Men hon kände igen mig. Det verkar ha gått bra för hon och pojkvännen som var med verkade snäll, det är bra det ! Vi kör en låt tillägnad Emily...Bill Withers med " i´m her daddy "... Som tack för att jag fick sublimera ut mina pappadrömmar.. Idag är hon stor, lilla Emily......http://open.spotify.com/user/dr.soda/playlist/04osDCYR0dm0S9oWkF9S7X

Inga kommentarer: