tisdag 4 augusti 2009

Nej...jag gillar inte utländsk film

Ja en känd svensk idrottsman, vars namn jag ej nu kommer ihåg , blev tillfrågad om vad han gör på fritiden. Film var tydligen ett stort intresse. Han var svag för svenska Beck och amerikanska
actionrullar. På den uppföljande frågan om han gillade europeiska filmer kom svaret :
Nej..jag gillar inte utländsk film....

För oss som däremot uppskattar det kan jag rekomendera denna rulle, falskmyntarna. En sann historia om hur tyskarna under andra världskriget försökte slå ut den engelska & amerikanska ekonomin med hjälp av falska sedlar. Till sin hjälp tog de internerade judar från koncentrationslägren som satt inne med kunskaper om den ädla konsten att tillverka pund & dollar. Klart sevärd, fyra stetoskop av fem delas ut. Denna gång av en kollega till mig, Dr.Mueller. Känd falskmyntare som blev omskriven i boken, Svarta Ön....

1 kommentar:

Anonym sa...

Instämmer. Bra film.
/ Z