tisdag 30 juni 2009

Jag saknar Hellströms stekta falukorv...

Är det meningen att man skall bli en renlevnadsmänniska under sommaren ? Ja i mitt fall så är det tvunget, att steka på en härlig proteinprodukt under denna tropiska hetta är synonymt med värmeslag. Ingen fläkt i köket och det härliga stekoset gör tyvärr bastun ännu hetare. Nu får man hålla till godo med sallad, gött det också iofs. Men jag är en " meat och potatoe man ". Tradarmat i goans gatukök lägger sig som bomull runt lilla magen. Har förresten införskaffat ett par snabbmats-planscher som skall pryda väggarna i köket. Det är heminredning det, fransk hot-dog & superstar ! Om söndag lovas det regntunga skyar. Då skall jag sätta mig på balkongen, det är jag tämligen ensam om i mitt kvarter. Medan vi väntar på den utlovade prognosen så tar vi ännu en intervju. Denna gång Ian Anderson från Jethro Tull. Mannen som gav tvärfljöten ett ansikte i progrocken. Jethro Tull vann faktiskt än grammy för bästa heavy metal act 1984 ! Det bidde lite fel där. Metallica blev sura, då de kände sig blåsta på konfekten. En mycket verbal och talför man, den gode Ian. Mycket nöje...http://rockondigital.com/catalog/rick-wakeman-face-to-face-with-jethro-tull.html

2 kommentarer:

Mia sa...

Jethro Tull och Ian Anderson är mumma för Mia, lika mycket som Hellströms Falukorv. Min absoluta favorit med Jethro Tull är Aqualong( med reservation för galen stavning).
Tja ha det bra med plancer och matos...

Dr.Soda sa...

Efter att Ians anhang vann grammyn så gjorde skivbolaget en skämtaffisch med en tvärflöjt som på postern kallades för ett Heavy Metal instrument. Så vi kan nu stolt säga att vi båda är " metallare ". Passar ju bra i denna stad. Hoppas för din skull att det blir bra fiskeväder framledes. Rock on !