torsdag 19 mars 2009

En gemensam nämnare mellan Soda & Katy Perry

Torde väl ändå bara vara hiten " I kissed a girl ( and i liked it ) ". Det kan man som testosteronstinn alfa-hanne relatera till. Det var på scenhösten 2004 om inte jag missminner mig. Hennes stomatol-leende fick mig på fall och hon smakade La Garonne & fruktsoda.



Detta inlägg kommer att inte ses med blida ögon av mina läsare. De har säkerligen diagnosen klar redan.

A. 40 års-krisen är här med den klassiska gubbsjukan.

B. Ett desperat försök att locka nya läsare till bloggen genom name-dropping av Perry.

C. Ännu ett återfall av doktorns schizofreni.

Kanske är Perry en skrivbordsprodukt, låtarna är knappast de mest originella. Hantverket är stilrent och gjort efter kommersialismens alla regler. Harmonierna & ackordföljderna låter som tuggummi-popen skall låta idag. Sången påminner om en ung & arg Alanis Morrisette. Men tro det eller ej, det är faktiskt riktigt bra bitvis. Waking up in Vegas, fin-fin power-pop.
I´m still breathing är lite mer suggestiv och den unga Katy har bra närvaro i rösten.
Sen gillar jag raderna " These wounds are self inflicted ". Även det kan man relatera till..

http://open.spotify.com/user/dr.soda/playlist/7KdBO0HlWbvxiG0zYxbibP

3 kommentarer:

Peter sa...

Ja, det där var en ordentlig överraskning doktorn bjuder på dådär mitt på blankaste eftermiddagen! Ska kolla upp den där Spöttifaj-länken.

Anonym sa...

Hej
Nu när du har blivit Gubbsjuk kanske du kan skriva ett inlägg som heter: "Doktor Sodas Bästa Toppar"
Kunde inte kolla spotifyen för jag har inte det inlagt på denna data, men lovar doktorn att om han ordinerar det så skall jag naturligtvis göra det snarast...
Undrar när gummsjukan träder in, troligtvis aldrig för det hänger väl på orken. Fast du vet väl inget om den sjukan eller?

Dr.Soda sa...

Ja mein Pjotr kolla upp länken. Det var så här man ville att " the runaways " skulle låta när man 10 år. Perry har gått på repeat sen i går. Nu kanske du kontrar med att döpa om din sida till " the pink page ", Get it ?

Mia: Dr.sodas bästa toppar borde väl bli " pop of the tops " ? Gummsjukan ? Hmm har det nåt med celluliter att göra kanske..Får forska vidare i ämnet..