tisdag 17 mars 2009

My Buddy " Holly "


Alla har sin egen medicin för att hantera sin angst, många bloggar självutlämnande, andra kallar sig " musiker " och skriver billig rödvinsromantik som oftast gränsar till det pekorala, självmedicinering med antingen spånken eller cipramil är också en vanlig företeelse bland oss som förlorat fotfästet i tillvaron. Men det är aldrig försent att ge upp som Ronny Eriksson så väl uttryckte det än gång i tiden. När vargtimmen närmar sig och demonerna ger sig till känna är det lätt att man börjar klättra på väggarna , alt börjar dammsuga och i värsta fall börjar tapetsera om i varglyan. Men nu finns det tröst i natten: Din egen mjukiskompis ! Själv är jag inne på min tredje Buddy, närmare bestämt Holly. Jag har förfinat henne med ett pärlhalsband och hon är indränkt i enbär. Efterfrågan på Buddys har varit stor, så i ett svagt ögonblick gick jag ner till Bertil på bilfirman här intill och köpte loss en Michelin-gubbe. Men tillfredställelsen uteblev, det kändes inte rätt att mysa med en gubbe i soffan ( kalla mig oldfashioned ) och oljelukten gav mig sura uppstötningar. Men nu finns buddyn att få i en new-age butik nära dig. Vi har redan börjat planera semestern ihop, En ålandskryss med en tango för två i Fun Club hägrar för mig och min Buddy " Holly ".

Inga kommentarer: