lördag 14 mars 2009

Mike kastar in handduken...





Mike " Saruman " Rutherford har nu släppt alla spärrar och övergett symfen för gott !


Längst upp till höger på översta bilden står han i ensamt majestät, fri från Phil Collins fotbojor
och Tony Banks eviga tjatande om harmonilära. Det närmaste Genesis är möjligtvis namnet


Rufus Huff , som skulle kunna vara en introvert bifigur i ett 30 min epos i tre satser. Men nu
hyttar Mike med näven, en fist full med sliderör. Det är nedstämt, skitigt och kick ass rock and roll för hela silverdollarn ! Vid en första lyssning måste jag säga att Mike levererar över förväntan. På squonk woman breder han ut sig i texasträsket likt en gammal Billy Gibbons. Och i den avslutande " selling porches by the cent " visar Mr.Rutherford att han är lika god vän med pentan som Clapton är med sin Armani-kostym. Andra spår som lyser i vintermörkret är : Nipples & Carpet hustlers. Symfen är död men Rutherford är vid god vigör, Rock on & roll out Mr.Mechanic !



2 kommentarer:

Peter sa...

Hahahaha!!! Mer sånt! Ett av de bästa blogginlägg jag läst alla kategorier. *skrattar så jag kvider* Fist full of sliderör.

Dr.Soda sa...

Tack !! Idag värmer komplimangen ordentligt. Jag tänkte cyniskt när jag skrev inlägget : Varför håller jag på med nån slags internhumor som ingen tycker är kul förutom jag själv. I thaank you Pjotr !