lördag 21 mars 2009

Mitt frieri till Pia..

En liten fortsättning på en gammal tråd. Läs den här innan ni fortsätter...
http://beskadroppar.blogspot.com/search?q=pia+johansson

Ja varför faller man alltid som en fura för den kreativa, kulturella kvinnan ? En narcissistisk längtan? men kärlek är väl en egoism för två. Fördelen med teaterapan, sångerskan, författarinnan, knypplerskan är flera. Man delar gemensamma intressen, man slipper höra.
- Lägg undan gitarren nu, du skall jämt spela in. Vi som skulle äta lövbit & strips & titta på let´s dance. Ja..skall jag sitta här själv då ?
Partnern skall ge en dåligt samvete, och lider man som mig av för mycket empati. Ja då gör man våld på sig själv och ställer undan guran. Men har man en själsfrände som själv är en lidande konstnär då finns förhoppningsvis förståelsen latent. Men vet hur mycket det betyder för partnern eftersom man själv sitter i samma båt. Ger man varandra spelrum & låter var och en på sin kammare uppfyllas av sitt självförverkligande flyger de tjuvaktiga skatorna svartsjuka & kontrollbehov sin kos.

Tyvärr så lider doktorn av detta pga av två anledningar.
- Denna region i landet är rena kalhygget på KKK, kreativa, kulturella, kjolstyg. It takes two to tango. Man får ibland höra att man är djup, allt är sannerligen relativt. Men är normen, att jobba i Kvarnsvedens pappersbruk, spela innebandy på helgen & diskutera Alexanders Bards vara eller icke vara i melodifestivalen. Ja då framstår väl jag som Bruno.K.Öjjer i deras ögon. Har ingenting emot ett svenssonliv, skulle rent av vara önskvärt i många avseenden. Men det är avsaknaden av tolerans som stör mig.

Det andra dilemmat är att Dr.Soda blir Dr.Glas när man träffar någon likasinnad. Bränt barn skyr elden som bekant. Men jag springer inte undan, man måste våga möta självet, sin nemesis. Alla föhoppningar, drömmar, föreställningar men allt som oftast så blir det skärvor i själen. Ingen pant för Dr.Glas denna gång heller.

Men vi måste sluta i dur, och jag blir glad som en lärka om våren när Pias norrländska nuna dyker upp i rutan. Varför ? Ja det vet läsaren som läst länken..

Inga kommentarer: