tisdag 17 mars 2009

Två guldkorn på bloggfronten..

Vissa män hoppar från blomma till blomma, men eftersom jag inte har gröna fingrar så får jag nöja mig med att skutta från blogglänk till blogglänk. Och ibland blir man glatt överraskad. Dessa två bloggar får den cyniska & bittra provinsialläkaren att le i sin i penthouse etta på 37,5 kvadrat. Alla förutsägbara blogginlägg om heminredning, dokusåpor och royalistisk yra lyser med sin frånvaro. När ni som jag själv, ibland, tröttnat på de sju adjektiven jag broderar mig med på alla upptänkliga sätt så föreslår doktorn att ni visiterar dessa två skribenter som jag lagt till i länkllistan.
- Suziluz.wordpress. Hon skriver insiktsfullt med självkännedom om relationer, beskriver vardagen med en prosa som gör att det blir musik i mina tinitusöron. Och humorn i kategorin Dr.Suz tilltalar inte bara Dr.Snuggels utan även undertecknad.
- Lillabla.wordpress. Här är det pang på rödbetan, Tomboy humor helt utan skyddsnät som etsar sig fast som en lödkolv på näthinnan. Nietschie samsas med Groucho Marx & Cronenberg i inläggen. Orden dansar pekfingervals i ett charleston manér.

- I´ll drink to make other people interesting, men dessa bloggar kan läsas även på Betty Ford.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj, oj, fina ord, insmickrande ord. Vem kan annat än rodna klädsamt och niga tack?

Dr.Soda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dr.Soda sa...

Nöjet är helt på min sida ! Vi dalmasar har länge levt med oket från Stora Blå ( Siljan ). Knätofs, hockey & melodifestival. Nu behöver vi ett kulturellt motgift i form av det lilla, men ack så naggande goda blå. En lysande blogg helt enkelt.
Simma lugnt...

Anonym sa...

Hoppsan! Även jag tackar och bockar och säger välkommen tillbaka när som helst.

Dr.Soda sa...

Det är doktorn som skall tacka ! Det blir garanterat återbesök, på din blogg kan man förena nytta med nöje. Låta sig inspireras av ditt språk, där ligger man i lä, & samtidigt ta del av nåt tänkvärt. Hoppas din bok blir en bestseller.
Simma lugnt..